lördag 28 maj 2011

Tillverkning av sidenblommor.

I dag vill jag berätta lite om hur jag gör mina blomaccessoarer av äkta siden. Jag kommer att visa en tillverkningsteknologi hur till exempel en asterblomma görs.
Min kund hade beställt mig en blomma som passar till den nyköpta sjalen. Den dominerande färgen måste vara orange.

Först och frams impregnerar jag siden på ett speciellt sätt för att blomman behåller sin form. Sen gör jag en mall, klipper de nödvändiga blomdelarna, färgar dem i de önskade färgorna med battikfärg , limmar fast stjälken til bladen.
 

Alla delarna formas med en hjälp av ett speciellt verktyg, limmas ihop och dekoreras.
 

Resultatet är den fina asterblomma och en glad kund.
 

Kontakta mig om du vill lära dig att tillverka blomaccessoarer i tyg, skinn eller ull. Upplärning kan ske på plats i Hallstahammar eller genom Skype. De som studerar på plats får alla nödvändiga materialer och en färdig blomma på sluten av lektionen.
 
Du kan välja själv vilken blomma du vill lära dig att tillverka. Det kan vara en av mina design eller vilken blomma som helst under din vilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar