tisdag 14 juni 2011

Montmartre.

     Min sista beställningen var en klänning av prickat viskos.  Min kund, en elegant kvinna i sin eleganta ålder, hade bara en idé om kjolen och ingen idé på hur den övre delen av klänningen skulle se ut. Jag hade kommit med förslag att göra delningssömmarna fån axlar och en besparing på höftsnivå. Den här designen passar perfekt till en vådkjol som hon hade lyst på. Det är svårt att fotografera på provdockan så att den inte sitter lika bra som på en människa men det är ändå  svårare att få ett bild från kunden.  

     Efter jag hade blivit färdig med klänningen började jag tänka om vilken tygblomma kunna passa bäst. Jag kom på med en idé att blanda vitt äkta siden och den prickade viskoce. Det är ett resultat av mina fantasier:
Jag dopade brosch-blomman till Montmartre.

     I mitt arbete lägger jag stor prägel på kvalité. För mig är det viktigt att alla prylar jag gör ser ut som riktigt ”handgjorda” men inte ”hemgjorda”. Jag kommer att visa hur detaljerna på klänningen ser ut samt blommans avigsida.





 
Lägg märke på trådarna (stjälkar) som hjälper till att blomman håller sin form och ser levande ut.
Till slut vill jag visa en avigsida på brudhattar och brudaccessoarer som jag tillverkar.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar