fredag 20 januari 2012

Alla Makarova. En rysk blomsterfe.

Hej alla. Jag är glad att hälsa alla nya och gamla läsare av min blog. Hoppas att den nya 2012 år blir lika blommig som 2011.
I dag med stor nationell stolthet vill jag berätta om en begåvad rysk mästrare Alla Makarova .
I sin designstudio Artmaki tillverkar hon fantastiska blomaccessoarer och interjörblommor. Jag känner inte någon annan mästare som skapar så vräkiga blomkompositioner. I sina design blandar hon syntetiska och sidentyg, spets, fjädrar, pärlor. Nu började hon jobba med läder. Varje hennes produkt är ett mästerverk av blomtillverknings art.
Det kommer ett litet urval av Allas fantastiska konstverk.















Alla Makarova är inte bara Mästare men också en begåvad lärare. Så här fantastiska kompositioner skapar hon med sina studenter:


Allas sista projekt är en kollektion av hattar. Hattar är designade av en rysk modist Natalia Borisova.






 
 
Det är en bild på Natalia:
 

Till sist vill jag visa en liten video på Natalias och Allas kollektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar