fredag 14 september 2012

Magiska förvandlingar.

     Vi alla var med i situationen då vi vet exakt vilket plagg vi behöver men kan inte hitta det på affären. Då köper vi det som finns och tänker på hur vi kan omvända det. I min design studio löser jag sådana problem.
     I går fick jag ett intressant uppdrag från en kvinna som ska på bröllop. Hon hade köpt sig en klänning och behövde en bolero för att kompettera sin outfit men kunde inte hitta den på affären. Då köpte hon en tröja på LINDEX som matcher klänningen och frågade mig om jag kan ändra den till bolero.
     Ingenting är omöjligt. Jag tittade på tröjan och upptäckte att den var fabrikstickad. Då klippte jag av tröjan, repade upp den nedre delen och fått en stor nysta av garn. Av garnet stickade jag på maskin en kant och sydde den rund bolero. Jag hade också en stor och platt knapp som jag har klädd i virkad fodral.
     Det var en del handarbete men som resultat är en stilig och tidslös bolero.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar